Prostor – treći odgojitelj

Prostorno materijalno okruženje predstavlja jednu od važnijih struktura u odgojno-obrazovnoj ustanovi. Kvalitetno prostorno materijalno okruženje nezaobilazna je pretpostavka kvalitete življenja, odgoja i učenja djece u vrtiću. Prostor se često naziva i „trećim odgojiteljem“. Djeca su prirodni istraživači u aktivnoj potrazi za informacijama u svom okruženju. Promatranjem i istraživanjem pokušavaju razumjeti svijet oko sebe.
Što se tiče samih aktivnosti u našoj jasličkoj odgojnoj skupini, djeci su svakodnevno ponuđeni i dostupni različiti materijalni poticaji. Potiče se samostalnost djece u donošenju odluka o sudjelovanju/nesudjelovanju u aktivnosti te odabiru materijala, mjesta, vremena i suigrača u igri. Sama soba dnevnog boravka podijeljena je na takozvane centre aktivnosti: građevni centar, glazbeni centar, likovni centar, obiteljsko – dramski centar, centar stolno-manipulativnih aktivnosti…
U aktivnostima se slijedi interes djece, zadovoljavaju se njihove potrebe te im se osiguravaju optimalni uvjeti za cjeloviti razvoj.
Prostor i centri aktivnosti se nekoliko puta godišnje mijenjaju kako bi se izbjegla monotonost prostora i poticaja te kako bi se probudila znatiželja kod djece.
Na fotografijama pogledate kakvo novo ruho ima soba dnevnog boravka odgojno obrazovne skupine „Pužići“.
Odgojiteljice Barbara i Vlatka



